Her finner du svar på ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svar, vennligst benytt kontaktskjema eller telefon: 23 14 45 40
Er mailadressen din registrert så benytt «glemt passord» under innloggingsbildet. Du får tilsendt nytt passord automatisk. Er du blitt sperret etter 6 forsøk, send mail til infotorg@evry.com og vi hjelper deg i gang.
Logg deg inn og klikk på Min konto -> Endre brukerinformasjon. Der finner du felt for registrering av mailadresse.
Automatisk genererte mail kan av og til havne i «spamfilteret». Sjekk «spammappa» i mailboksen din.
Av sikkerhetsmessige grunner vil systemet logge deg ut etter en periode, avhengig av hvilke tjenester du har tilgang til. Dette for å hindre eventuell misbruk.
Dersom din organisasjon er kunde og du trenger en ny bruker, fyll ut kontaktskjema under. Vennligst opplys om organisasjonsenhet/avdeling og hvilken fagløsning som skal benyttes for integrasjonen.
Telefon: 23 14 45 40. E-post: infotorg@evry.com
Dersom din organisasjon er kunde og du trenger en ny bruker, fyll ut kontaktskjema under. Vennligst opplys om organisasjonsenhet/avdeling.
Dere må først søke Skattedirektoratet eller skattekontoret om en tillatelse til å bestille uttrekk fra EVRY. Når tillatelsen er i orden vil EVRY motta en kopi av denne, og vi tar da kontakt med dere dersom det ikke fremgår av søknaden hva dere har behov for. Etter omlegging av loven, sier ikke lenger godkjenningen alltid hva slags tillatelse det er søkt om, derfor må vi nå få informasjonen / bestillingen fra dere etter godkjenning. Ta derfor gjerne kontakt når godkjenningen foreligger. Ettersom vi ikke behandler søknadene, vil vi ikke kunne besvare spørsmål om status på behandling av søknaden. Behandlingstid er estimert til 3-4 uker, men vi opplever at det i perioder også tar lenger tid før søknaden er behandlet. Dere finner alle søknadskjemaer HER
Tjenester fra Ajour (vask og uttrekk) leveres senest i løpet av 3 – 5 virkedager etter mottatt bestilling/vaskegrunnlag.
Vi foretrekker en UTF-8 eller ISO-8859. Dersom du leverer i andre formater, krever det mer tilpasning og kan ta noe mer tid samt at det påløper en kostnad for arbeidet.
I de fleste tilfeller har dere fått oppdatert / ny IP-adresse. Sjekk din IP-adresse på www.minip.no eller www.whatsmyip.org og send oss den nye IP-adressen via skjemaet lenger ned på siden.
Vår host-server heter sftp.infotorg.no
Informasjonstilgangen er nå styrt av rettighetspakker, som avhenger av deres virksomhet. Les mer om disse i vår artikkel her
Du kan få fakturaen som eFaktura, tilsendt som en PDF på mail eller som papirfaktura i posten. Send oss en mail på onlineservice@evry.com så får du det formatet du ønsker.
Administrasjonsgebyret er angitt i DSF abonnementsavtalen, bilag-2 og Ligningsavtale, vedlegg 4: Det påløper et administrasjonsgebyr pr utsendt faktura. Alle kunder som benytter Sftp for henting/sending av data faktureres et fast månedlig abonnementsgebyr for tjenesten. Gebyret er angitt i DSF abonnementsavtalen, bilag 3_Secure FTP.
Alle kunder som benytter SFTP for henting/sending av data betaler en engangskostnad for etablering av tjenesten. Deretter påløper det et fast månedlig abonnementsgebyr for tjenesten. Etableringskostnaden og abonnementsgebyret er angitt under pkt. 2.2 Diverse – tillegg i Bilag-2 til abonnementsavtalen 2015 04.
Standardtjenestene er gratis, men det faktureres for tilleggstjenester, se Prisbilaget.
Dette er en årlig avgift for deres integrasjonsløsning.
Send en henvendelse til onlineservice@evry.com for å bestille fakturagrunnlag, eller bestill tilgang for å ta ut dette selv.
Bestilling av «utskrift pantebok» sendes til Statens Kartverk som returnerer dette til postadressen din. Dette kan ta noen dager. Mer info se hjelpetekster i tjenesten.
Dette er avhengig av hvilken tillatelse som er gitt av Skattedirektoratet. Les mer om tilgang til Det sentrale folkeregister under Alle tjenester.
Normal behandlingstid er opp til 3 dager. Hvis du bestiller tilgang til tjenester som krever tillatelse fra dataeier kan det ta lengre tid. Les mer om det under de ulike tjenestene i infotorg.no.
Hvis du benytter hjelpetekster som ligger i tjenesten under likningsopplysninger finner du detaljert oversikt over dette. I Min konto finner du også krypteringsnøkkel del 1 under «Endre brukerinformasjon». Del 2 er sendt til kontraktsansvarlig i rekommandert brev.
Hvis du har bestilt tilgang kan årsaken være at vi ikke har fått registrert riktig IP adresse på din bruker. Gå inn i Min konto -> Endre brukerinformasjon. Der ligger din IP adresse som skal mailes til onlineservice@evry.com .
Kredittsperre fra EVRY kan opprettes eller fjernes ved hjelp av BankID her
Vårt virksomhetssertifikat for infotorg tjenester utløper 15.02.2018 Vi erstatter dette sertifikatet med et fornyet tilsvarende sertifikat fra DigiCert Inc med 1- års gyldighet frem til våren 2020 Sertifikatet er lagt ut i test/QA miljøet slik at kunder kan forberede sine miljøer ved eventuelle tilkoblings problemer. Sertifikat for test og produksjon er likt, slik at det er mulig å verifisere sertifikatet mot våre testmiljøer. For test Testmiljø har pr. 03.01.19 publisert med de nye sertifikater, endepunkter for test webservice og test web er henholdsvis: WebService integrasjoner: https://ws-test.infotorg.no Infotorg web portal: https://qa.infotorg.no For produksjon Den 04.02.19, blir sertifikatet lagt ut i produksjon. Tjenestene som primært blir berørt er webservicene og web endepunktene: WebService integrasjoner: https://ws.infotorg.no Infotorg web portal: https://www.infotorg.no Sertifikatene kan hentes direkte ut ifra nettleser via url-adressene https://qa.infotorg.no eller https://ws-test.infotorg.no. Nettlesere som kan benyttes er f.eks. Firefox, Chrome eller Internet Explorer.
Skal du integrere deg mot infotorg, har vi følgende IP-adresser:
Opplys om navn, e-postadresse, avdeling/enhet og gjerne et eksempel på en eksisterende bruker innen sammen avdeling/enhet.
Når en ansatt slutter, skal alltid brukeren slettes. Send oss avbestilling med brukernavn.
Send oss informasjon om endringer for den aktuelle bruker. E-postadressen kan brukeren selv endre under «Min konto».
Vennligst fyll inn din kontaktinformasjon og beskriv ditt behov slik at vi raskt og effektivt kan svare på din henvendelse.