Enkeltoppslag og vask

October 04, 2016 | Kundehistorier
Share this post

Torill Lysell

Torill Lysell, inkassosjef, Alektum Inkasso

Enkeltoppslag og vask

- Jeg vet ikke hvor lenge vi har vært kunde av infotorg, men det er lenge. Vi bruker infotorg hver dag. Det er først og fremst adresser vi slår opp, men det kan også være opplysninger om enkeltmannsforetak, hvem som er innehaver, kredittsjekk, lønnstrekk og så videre. Da gjør vi enkeltoppslag, men vi vasker også inn ligningsopplysninger flere ganger i året.

Har han eller hun løpende lønnstrekk?

- Det kan være vi finner nye anmerkninger når vi vasker våre data opp mot ligningsopplysningene, som tvungen lønnstrekk. Vi er jo mest interessert i å vite om folk har løpende lønnstrekk, altså at noen andre tvangsinnkrever penger fra personen. Det kan være kemneren, Statens innkrevingssentral, Namsmannen eller andre inkassobyråer. Alle er i konkurranse om skyldnerens midler.Når sette inn støtet?

Når sette inn støtet?

- Vi hadde famlet mer i blinde om det ikke var for infotorg, og fått dårligere resultat. Når vi ser at det er et lønnstrekk som er ferdig i mars kan vi sette inn støtet på det riktige tidspunktet. Da kan vi legge inn en begjæring fra april. Hvis begjæringen kommer for tidlig, kommer det tilbake med ”intet utlegg”.

Ringte Namsmannen i gamledager

- infotorgs tjenester gir oss de opplysningene vi trenger, og det er laget for å dekke akkurat de behovene vi har. Uten de opplysningene hadde det vært vanskelig å jobbe med inkasso. I gamledager kunne man ringe Namsmannen og forhøre seg om en skyldner, men det er jo helt andre forhold i dag. Det går ikke. De har ikke kapasitet, og vi har også mye å gjøre. Vi må bruke tiden nyttig, avslutter Torill.

Share this post

Andre kundehistorier

Du er proffere når du er 100% oppdatert

Inkassobransjen kan ikke tillate seg å være unøyaktig. infotorg sørger for at du har alle opplysninger du trenger.

Les mer og bestill