Nå tilbyr vi påføring av KRR-data for tryggere og mer treffsikker kommunikasjon

Nå tilbyr vi påføring av KRR-data for tryggere og mer treffsikker kommunikasjon

|

Vi lanserer nå en ny mulighet, som gjør det enklere for offentlige virksomheter og deres samarbeidspartnere å sikre korrekt og oppdatert kontaktinformasjon i sine utsendelser og undersøkelser. Med vår nye løsning tilbyr vi påføring av data fra Kontakt- og reservasjonsregisteret (KRR) – som en selvstendig tjeneste eller som del av våre øvrige tjenester, feks datautrekk.

Kontakt- og reservasjonsregisteret

Kontakt- og reservasjonsregisteret (KRR) er et nasjonalt register som inneholder digital kontaktinformasjon om innbyggere i Norge, samt informasjon om eventuell reservasjon mot digital kommunikasjon med det offentlige. Registeret inneholder blant annet: E-postadresse og mobilnummer, foretrukket språk/målform, valgt digital postkasse og reservasjonsstatus.

Bruken av KRR er regulert gjennom eForvaltningsforskriften, og er et viktig verktøy for å sikre at kommunikasjon fra det offentlige når frem – på riktig måte.

Hva tilbyr vi?

Vi bistår virksomheter som har tillatelse til å benytte KRR med:

  • Påføring av KRR-data på egne uttrekk
  • Uttrekk og vask av data med KRR-informasjon
  • Leveranse av KRR-data  - som en selvstendig tjeneste eller som del av våre øvrige tjenester, feks datautrekk, eller ved bruk av varslingstjenesten som vi leverer i samarbeid med vår partner STIX

Masseutsendelser og varslinger til innbyggere

Dette er spesielt nyttig ved masseutsendelser og varslinger til innbyggere. Undersøkelser som f.eks. reisevaneundersøkelser og oppdrag utført av tredjepartsbyråer på vegne av offentlige virksomheter.

Vi fungerer som databehandler for våre kunder, og alle oppdrag forutsetter:

  • Inngått databehandleravtale
  • Inngått tjenesteavtale med Infotorg og oppdragsbeskrivelse for relevante oppdrag
  • Delegering i Altinn fra oppdragsgiver til oss

Vi sørger for at dine data behandles i tråd med gjeldende regelverk og med høyeste grad av sikkerhet og kvalitet.

Hvorfor bruke Infotorg?

Med vår lange erfaring med å integrere oss tett med offentlige APIer. Våre eksperter gjør det enkelt for deg å benytte tjenesten, og vi har mulighet til å levere data inn i flere formater. Vi tar oss av all oppkobling og vedlikehold ifbved bruk av vår løsning, håndterer vi sikkerhet og autentiseringskrav, samt oppkobling mot Maskinporten, så dere kan fokusere på deres brukere.

Klar for å komme i gang?

Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe din virksomhet med trygg og effektiv bruk av KRR-data.

Kontakt oss

Få tilgang til Infotorg Kreditt

Med Infotorg Kreditt får du et godt grunnlag for å etablere en ny kunde eller sjekke betalingsevne på eksisterende kunde. Lær med om tjenesten.

Les mer

Relaterte tags